пʼятниця, 14 травня 2021 р.

 ДОСВІД  ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН РЕСУРСІВ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання виявилось для всіх несподіваним викликом.  Для більшості викладачів перехід на дистанційне навчання – це, звісно, стрес. Що робити? Як робити? Коли стало зрозуміло, що це надовго, виникло ще більше проблем: як зробити це якісно та віртуально. Але через рік опанування різноманітних форм та методів дистанційного навчання ми впевнено поринаємо у по-справжньому віртуальне навчання і самоосвіту.

            Для мене, як для викладача іноземної мови, початок «дистанційки» став справжнім челенджем. Оскільки вивчення мови зазвичай відбувається за живого спілкування, а дистанційне навчання за допомогою Інтернет-спілкування, – це дещо інша система без участі живого контакту.

            Спочатку навчання проходило в асинхронному режимі. З перших днів карантину для  наших здобувачів освіти на сайті училища було створено електронний розклад, на якому викладачі розміщували та постійно оновлювали завдання. Учні повинні самостійно їх опрацьовувати.

З метою систематизації та впорядкування всіх матеріалів, яких з часом ставало все більше і більше, на моєму блозі було створено окремий розділ «Дистанційне навчання», з переліком навчальних груп. Обравши необхідну групу, можна переглянути всі теми уроків у хронологічному порядку – що, на мою думку, дуже зручно, тому що учні, які несистематично відвідують сайт училища, можуть переглянути всі попередні теми, не «бігаючи» по електронному розкладу.

   «Всеукраїнська школа ONLINE»,

Також, в минулому році було створено розділ  

 де містяться посилання на всі відео уроки з англійської мови за 10 та 11 класи.

Для зворотнього зв’язку було створено групи в соціальній мережі Viber. За допомогою цього додатку ми спілкуємося зі здобувачами освіти, передаємо важливу інформацію, посилання на відео уроки, корисні сайти. Учні надсилають мені виконані завдання. Перевіряю, роблю позначки, пишу рекомендації, Вайбер пілінькає без упину.

Організувати навчальний процес допомагають різноманітні освітні ресурси, такі як "Всеосвіта", "На Урок" та інші. Вони дають можливість швидко та зручного зробити тести й онлайн-опитування. Відео на YouTube допомагають візуалізувати матеріали занять.

Одним із найзручніших ресурсів, які стали мені в нагоді, – це веб-сервіс Liveworksheets за допомогою якого можна перетворити текстові файли й зображення в інтерактивні матеріали.

        Цей сервіс можна використовувати будь-якою мовою і для будь-якого предмета. Можна знайти вже готові розробки а також створити свої власні. Для цього необхідно зберегти матеріал у форматі pdf та проглянути інструкцію на сайті. На відміну від таких ресурсів як "На Урок", чи Google форми, які пропонують лише тестові завдання, з дещо одноманітним виглядом, Liveworksheets можуть мати яскравий зовнішній вигляд, багато опцій та видів вправ. Наприклад, «перетягни слово», «з’єднай стрілками», «обери правильний варіа

нт», «впиши свою відповідь»,  «прослухай» та інше. Є можливість додавати аудіо-, відео- файли, презентації, вправи «говоріння», що дуже корисно при вивченні іноземної мови.

Діти можуть виконати завдання без реєстрації і надіслати викладачу свої відповіді в його кабінет, де система одразу оцінює їх за 10-бальною шкалою, або ж зробити скріншот з оцінкою та відправити у Viber.

Крім цього, у правій частині екрану є зручні кнопки, щоб поширити завдання у різних соцмережах або додати його на свій блог чи GoogleClassroom.

Синхронна форма навчання проводиться за допомогою додатку Google Meet, який є зрозумілий і простий у користуванні. На головний екран можна вивести будь-який документ і робити необхідні позначки, зробити демонстрацію екрана чи перейти на веб-сторінку необхідного сайту, ввімкнути відео. Таким чином здобувачі освіти можуть слідкувати за ходом уроку, читати текст чи робити вправи колективно, немов вони сидять у класі і дивляться на дошку чи в підручник. Цікавою та корисною функцією є також субтитри іноземною мовою, які можна ввімкнути при необхідності.

Під час проведення тижня англійської мови в дистанційній формі, у нагоді став мультимедійний ресурс Padlet. Він являє собою віртуальну стіну (дошку)  на яку можна розміщувати різноманітний контент: фотографії, малюнки, аудіофайли, відеоролики, нотатки, посилання на інші сайти мережі Інтернет.

У колег та в Інтернеті загалом бачу багато цікавих ресурсів — захоплююсь, та не завжди використовую, бо всього не використаєш.

Для мене, як викладача, дистанційне навчання це був час насиченої роботи. Після тимчасової розгубленості всім довелось прийняти цей виклик та швидко адаптуватись до нових реалій, але питання розвитку дистанційної освіти набуло неабиякої актуальності.

І хоча дистанційне навчання не є заміною очного та ніколи не планувалось на довгострокову перспективу, воно може стати ефективним інструментом не тільки під час карантину.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія [Електронний ресурс]: матеріали міжвузівського вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.) / відп. ред. Л.Б.Ліщинська. – Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – 102 с.
2. Організація освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році: методичні рекомендації / За заг. ред. В.І.Шуляра. – Миколаїв: ОІППО, 2020 р. – 108 с.
3. Як налаштувати дистанційне навчання: досвід та поради вчителів. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rubryka.com/article/distance-learning/
4. LiveWorkSheets / Офіційний ресурс. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.liveworksheets.com/

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації