пʼятницю, 1 червня 2018 р.

Посадова інструкція   класного керівника професійно-технічного навчального закладу

1. Загальні положення

1.1       Ця посадова інструкція регламентує  діяльність класного керівника професійно-технічного навчального закладу (далі – класний керівник).
1.2       Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів навчальної групи професійно-технічного навчального закладу, окремими учнями, їх батьками, організацію й проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів (вихованців), їх соціального захисту.
1.3       Класний керівник у визначенні змісту роботи керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», іншими законодавчими і нормативно-правовими актами України, наказом Міністерства освіти і науки України № 434 від 06.09.2000 року (із змінами, внесеними наказом МОН № 489 від 29.06.2006 року), а також даною посадовою інструкцією.
1.4       Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань професійно-технічної освіти, спрямованих на:
·         виховання громадянина України;
·         формування особистості учня, його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;
·         виконання Державних стандартів загальної середньої освіти та професійно-технічної освіти,  затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 № 1717 «Про  перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання» та постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1135 «Про затвердження Державного стандарту професійно-технічної освіти», із підготовки учнів до подальшої освіти та трудової діяльності;
·         виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов’язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
·         реалізацію прав учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
·         виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
·         виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
·         формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи.
1.5       Класним керівником може бути педагогічний працівник ПТНЗ, який має педагогічну освіту або відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, здійснює педагогічну діяльність, фізичний та психічний стан здоров'я  якого дозволяє виконувати ці обов'язки.
1.6       Класний керівник призначається на посаду директором ліцею і не може припинити виконання своїх посадових обов’язків до закінчення навчального року. У виняткових випадках з метою дотримання прав та інтересів учнів та їх батьків, зміна класного керівника може бути здійснена протягом навчального року. На період відпустки або тимчасової непрацездатності класного керівника його обов’язки можуть бути покладені на педагогічного працівника, який не є класним керівником і працює з цією групою.
1.7       На класного керівника покладається керівництво однією навчальною групою.

2. Завдання та обов'язки
2.1        Функціональні обов’язки класного керівника розробляються відповідно до Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №434 від 06.09.2000 року (із змінами, внесеними наказом МОН №489 від 29.06.2006 року).
2.2        Класний керівник, як організатор учнівського колективу:
2.2.1        сприяє забезпеченню умов для засвоєння учнями рівня та обсягу освіти, а також розвиткові їх здібностей;
2.2.2        створює умови для організації змістовного дозвілля, у тому числі організовує  та  проводить відвідування музеїв, театрів, виставок, екскурсій, заходи з охорони природи; відповідає за профілактику правопорушень, планує та проводить відповідні заходи (особливо для учнів з числа незахищеної та пільгової категорії населення);
2.2.3        сприяє підготовці учнів (вихованців) до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
2.2.4        проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів (вихованців), їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості учнівського колективу;
2.2.5        співпрацює з викладачами, майстрами виробничого навчання, практичним психологом, медичними працівниками, органами учнівського самоврядування, батьками та іншими учасниками навчально-виховного процесу з виконання завдань навчання та виховання в учнівському колективі (групі), соціального захисту учнів;
2.2.6        спрямовує роботу батьківського колективу навчальної групи та органів учнівського самоврядування на покращення навчання та виховання учнів.
2.3        Класний керівник зобов’язаний:
2.3.1        вибирати адекватні засоби реалізації завдань навчання, виховання й розвитку учнів;
2.3.2        здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
2.3.3        інформувати про стан виховного процесу у групі та рівень успішності учнів педагогічну раду, адміністрацію навчального закладу, батьків;
2.3.4        дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність учня, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
2.3.5        пропагувати здоровий спосіб життя;
2.3.6        постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;
2.3.7        вести документацію, пов’язану з виконанням повноважень класного керівника (журнали теоретичного навчання, плани роботи тощо);
2.3.8        регулярно готувати і проводити батьківські збори, збори учнівського активу групи (не менше 2 разів на семестр) та збори органів учнівського самоврядування.
2.4  Класний керівник складає план роботи з учнівським колективом формі, визначеній адміністрацією закладу.

3. Права
3.1. Класний керівник має право на:
  • відвідування уроків, занять із теоретичного та виробничого навчання, виробничої практики та позакласних заходів, семестрових, річних атестацій та заліків у закріпленій групі, бути присутнім на заходах, що проводять для учнів навчальні, культурно-просвітні заклади, інші юридичні або фізичні особи;
  • внесення пропозицій на розгляд адміністрації навчального закладу та педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів;
  • ініціювання розгляду адміністрацією навчального закладу питань соціального захисту учнів;
  • внесення пропозицій на розгляд батьківських зборів групи щодо матеріального забезпечення, організації та проведення позаурочних заходів у порядку, визначеному законодавством;
  • відвідування учнів за місцем їх проживання або в гуртожитку професійно-технічного навчального закладу (за згодою батьків, опікунів, піклувальників), вивчення умов їхнього побуту та виховання, а також виступати з пропозиціями на педагогічних зборах щодо притягнення до відповідальності батьків, які ведуть аморальний спосіб життя, грубо поводяться зі своїми дітьми, завдають їм моральної та фізичної шкоди;
  • вибір форми підвищення педагогічної кваліфікації з проблем виховання;
  • вияв соціально-педагогічної ініціативи, вибір форм, методів, засобів роботи з учнями (вихованцями);
  • захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства;
  • матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на нього завдань.

4. Відповідальність
4.1.  Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров’я учнів  групи під час заходів, які він проводить, а також за порушення прав і свобод учнів у відповідності із законодавством України.
4.2  За невиконання або неналежне виконання без поважної причини Статуту  або інших правил, закріплених  в  організаційних  документах  ПТНЗ, розпоряджень директора, посадових обов’язків,  встановлених даною інструкцією,  класний керівник несе дисциплінарну відповідальність у відповідності з трудовим законодаством України.
4.3   За несвоєчасне і неакуратне  оформлення, ведення і зберігання документів, а також за їх втрату класний керівник несе відповідальність, передбачену організаційними документами ПТНЗ.
4.4    За застосування, в тому числі одноразово, методів психічного або фізичного насилля над особою, яка навчається в навчальному закладі, класний керівник може бути звільнений від обов’язків у відповідності із законодавством України. Звільнення за таке діяння не є мірою дисциплінарної відповідальності.
4.5   Винний у заподіянні шкоди у зв’язку з виконанням (невиконанням)  своїх  посадових обов’язків класний керівник несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, встановлених трудовим або цивільним  законодавством України.
4.6 Класний керівник ПТНЗ несе дисциплінарну, адміністративну, кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.

5. Повинен знати:
  • Конституцію України;
  • Закони України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту»;
  • Конвенцію ООН  про права дитини;
  • Статут ПТНЗ;
  • Правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • правила і норми охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки;
  • основні напрямки сучасної педагогічної науки і практики; принципи дидактики; державні і приватні технології викладання, основи педагогіки і вікової психології;
  • принципи і порядок розробки навчально-програмової документації;
6.  Взаємовідносини
Класний керівник:
6.1 Самостійно планує свою роботу на навчальний рік. План роботи затверджується заступником директора з виховної роботи.
6.2 Отримує від директора і його заступників інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
6.3 Працює в тісному контакті з викладачами, батьками учнів (особами, що їх замінюють); систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками ПТНЗ.
6.4 Спільно з майстром виробничого навчання навчальної групи:
- систематично аналізує рівень навчальних досягнень та поведінку учнів, організовує навчальну допомогу;
- створює в навчальній групі необхідні умови для оволодіння професією, творчого відношення до праці, для засвоєння передових, прогресивних методів та прийомів роботи;
- проводить тематичні класні години, що спрямовані на виховання моральних цінностей, зацікавленості у питанні належності до обраної професії;
- забезпечує явку учнів на заняття та дотримання в навчальній групі встановленого порядку та дисципліни;
- проводить цілеспрямовану індивідуальну роботу з учнями групи;
- здійснює заходи щодо професійно-орієнтаційної роботи серед  учнів шкіл;
- заохочує учнів до занять у гуртках художньої і технічної творчості, предметних гуртках та спортивних секціях;
- залучає учнів до участі в конкурсах професійної майстерності, олімпіадах з навчальних предметів.
6.5 Класний керівник підзвітний у своїй роботі директору, а у вирішенні питань організації навчально-виховного процесу безпосередньо підпорядкований заступникові директора з виховної роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації